comment 0

Comunică ca tot omu’

Orice îi face pe membrii unei comunități să vorbească e bun. Orice încetinește conversația e rău. Când comunicarea unei companii e prea insipidă sau prea atent reglată, poate opri rapid discuția și devine imposibilă obținerea feed-back-ului valoros pe care îl caută compania.

Cu toții trăim acest fenomen în viețile noastre. Stăm cu prietenii și cu familia în bucătărie sau într-un bar, glumele și discuțiile curg, până când se alătură un nou-venit. Nu e nimic în neregulă cu el – e plăcut și se exprimă clar oferind opinii și idei foarte inteligente și serioase – dar, cumva, prezența lui e o intruziune. Glumele și discuțiile se opresc.

Cam tot asta se întîmplă când mesajele companiilor sunt perfecte, prea lustruite. Materialele explicate și editate prea mult le dau oamenilor impresia că totul a fost deja spus, împiedicându-i astfel să aducă propriile observații și păreri. În schimb, multe companii adoptă un ton confortabil, simplu, iar altele chiar își presară remarcile cu greșeli gramaticale sau de ortografie. Scopul este de a da companiei o față umană și de a evita limbajul care ar putea fi văzut ca insinuant sau superior.

(Noi suntem mai deștepți decât mine. Dezlănțuie puterea maselor în afacerea ta, Barry Libert, Junior Achievement Romania)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s