comment 0

Amazon controversat

În 2013, Amazon.com a lansat AmazonSmile, un program de responsabiliate socială prin care un procent de 0,5% din fiecare achiziție de pe site este direcționat către organizația neguvernamentală pe care o alege cumpărătorul. Huffington Post a publicat atunci un articol critic la adresa Amazon (Why Amazon Is Smiling and Charities May Be Losing): Pentru ca un ONG să primească 50 USD, de pildă, cumpărăturile de pe Amazon trebuie să fie în valoare de 10.000 USD. Cine e adevăratul câștigător?, întreabă autorul articolului.

Mai devreme, în 2012, Ethical Consummer, din U.K., a lansat o campanie de boicotare a gigantului Amazon, care, prin diverse tertipuri contabile, a evitat să plătească taxele reale din vânzările pe plan local. Ethical Consummer publică tot felul de rapoarte și face o listă a categoriilor de produse de pe Amazon care pot fi achiziționate de pe alte site-uri.

În 2013, campania Ethical Consummer are un susținător oficial în Parlamentul britanic, pe Margaret Hodge, care lansează un apel antiAmazon.

În 2015, The New York Times publică un reportaj amplu pornind de la declarațiile unor angajați Amazon din Pennsylvania, forțați să muncească ca vitele.

Articolul e citat de publicația Independent, din Marea Britanie, care propune ca alternativă la Amazon, o listă de 7 magazine online de cărți.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s