comment 0

Cum și-a autopiratat Coelho cărțile pentru a-și crește vânzările

Paul Coelho a vândut mai mult de 100 de milioane de cărți în 2007, succes pe care el l-a atribuit faptului că pusese Alchimistul și zeci de traduceri ale altor cărți pe BitTorrent și pe alte astfel de site-uri.
Inițial, Editura HarperCollins a fost împotriva piratării cărților de către autorul însuși. Prin urmare, Coelho a făcut un blog fals, Pirate Coelho, scris, chipurile, de un fan care era deja în posesia cărților. Blogul a captat atenția publicului și chiar cărțile mai vechi ale autorului au fost listate de New York Times printre cele mai vândute. La publicarea următorului roman, Vrăjitoarea din Portobello, la începutul anului 2008, Coelho a repetat strategia, iar cartea a devenit la rândul ei un bestseller.
Asta a captat și atenția Editurii HarperCollins, care a decis să distribuie gratuit pe site câte o carte a lui Coelho pe lună (chiar dacă numai timp de o lună și într-un format care nu permitea imprimarea).
Cred cu adevărat că, atunci când un cititor are posibilitatea de a citi câteva capitole, poate decide sau nu să cumpere cartea, spune Coelho într-un interviu. Scopul principal al unui scriitor este să fie citit. Banii vin ulterior.

(Gratuit, Chris Anderson, Editura Curtea Veche)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s