comment 0

Principiul feedback-ului in invatamant

Feedbackul reprezinta unul dintre motivatorii cei mai importanti ai relatiei profesor-elev, fiind o componenta deosebit de importanta a procesului didactic. Gamble defineste feedbackul drept „toate mesajele verbale si nonverbale pe care o persoana le transmite in mod constient sau inconstient ca raspunsla comunicarea altei persoane”. Longenecker spune ca feedbackul „este necesar pentru a determina masura in care mesajul a fost inteles, crezut si acceptat” (Longenecker 1969, p. 497).
Putem vedea acest aspect din ambele directii: ata feedbackul pe care elevul il ofera profesorului, cat si cel pe care profesorul il ofera cursantului. (…)
este util sa observam ca feedbackul pozitiv este singurul care motiveaza pe termen lung performata cursantului, feedbackul negativ fiind de natura sa ingradeasca efortul de imbunatatire a randamentului scolar. (…)
Oferiti de fiecare data un fedback pozitiv si asigurati-va ca feedbackul care ajunge la elev este corect inteles de catre acesta!

(Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practica, Ion-Ovidiu Panisoara, Editura Polirom)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s