comentarii 0

Protecţia informaţiilor. Organizatoric şi administrativ

Structura de securitate
Reglementările legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate impun existenţa unei structuri/funcţionar de securitate, care reprezintă personalul specializat pentru protecţia informaţiilor.
Cerinţe
– o singură persoană (care să fie eventual degrevată de alte sarcini) sau o structură (în funcţie de nevoile de protecţie ale firmei)
– reglementare clară de reprezentare (dispoziţie a şefului firmei, transmisă personalului)
– dotare foarte bună financiară şi de personal
– implicarea în toate acţiunile cu relevanţă în planul securităţii firmei (proces de iniţiere / participare)
– sprijin prin specialişti cu cunoştinţe în domeniu
– activitate de documentare şi informare permanentă

Personalul structurii de securitate
Aptitudini personale
– înţelegerea pe fond a nevoii de securitate (educaţia de securitate);
– capabil de a se integra şi de a deveni un model pentru ceilalţi;
– aptitudini deosebite în domeniul social, comunicativ şi creativ;
– mod de gândire economic;
– talent organizatoric.
Aptitudini profesionale
– cunoştinţe despre structura firmei (sectoare cheie, vulnerabilităţi, domenii critice în planul securităţii);
– înţelegerea modului de desfăşurare a proceselor tehnice/economice şi a conexiunilor dintre acestea;
– actualizarea cunoştinţelor în probleme de securitate;
– aptitudini analitice şi concepţionale;
– calificare juridică;
– absolvent de facultate sau cu experienţă practică
– cunoştinţe de limbi străine.

Atribuţii şi competenţe
– documentare la autorităţile de securitate, responsabilii cu probleme de securitate din alte întreprinderi, ofertanţii de tehnică şi servicii de securitate.
– implicarea în elaborarea direcţiilor de activitate în domeniul securităţii
– actualizarea sistemului de securitate şi întreţinerea tehnică periodică
– Cooperare cu personalul din sectoarele de activitate cu risc în domeniul securităţii: cercetare/dezvoltare/proiectare, domeniul relaţiilor publice, desfacere, personal, protecţia datelor / securitatea datelor, revizie
– Pregătirea şi aplicarea deciziilor manageriale privind politica de securitate a întreprinderii
– Consilierea conducerii întreprinderii şi a altor factori de decizie din cadrul întreprinderii în toate problemele de securitate (obligaţia nemijlocită de a consilia conducerea întreprinderii)
– Coordonarea la nivelul întregii întreprinderi a tuturor activităţilor de securitate
Deşi protecţia informaţiilor este în principal responsabilitatea conducerii firmei, acest lucru trebuie înţeles ca manifestându-se inclusiv în măsuri care să asigure implicarea fiecărei persoane în parte, a fiecărui sector de activitate şi structuri organizatorice, în vederea obţinerii unui succes general şi atraşi ca parteneri toţi membrii organizaţiei, pentru realizarea unui protecţii eficiente şi unitare.

(Autori: Mihai Ioan Micle si Florin Alexandrescu)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s