comentarii 0

Un telespectator linistit

(…)
Vedeta din ecran il privi drept in ochi. Va urmaresc de mult timp, ii spuse ea, dar nu am indraznit sa va vorbesc pina acum. Povestiti-mi ceva despre dumneavoastra, orice. Uitati cum imi tremura glasul de emotie. Nu am mai abordat niciodata un telespectator ca dumneavoastra. Ah, nu vreau sa ma intelegeti gresit, dar aveti asa un fel de a ma privi la televizor, ca ma tulbur. Daca va deranjez, doar spuneti-mi, si imi voi continua emisiunea, ca si cum nici nu as exista. Simt insa ca intre noi doi s-a stabilit o legatura. Sa nu ma intelegeti gresit, dar simt ca dumneavoastra va pot arata ceva care ma intriga foarte mult, ceva ce nu a mai vazut nici un telespectator, in direct. Priviti-mi cu atentie sinii. Nu vi se pare ciudat ca sint atit de albi si rotunzi? Priviti-i in voie. Vi se pare normal sa fie atit de fermi? V-as spune sa va apropiati mai mult, dar numai daca vreti cu adevarat. Tacerea dumneavoastra ma infioara, priviti, m-am inrosit toata. Nu stati asa pe canapea… Ma intreb daca ati dori sa imi mingiiati sinii. Inteleg ca v-ar veni foarte greu. Examinati-i in voie, nu vreau sa va presez, nu sint pretentioasa. Va puneti intrebari, vad asta. Va spuneti desigur ca ar fi ceva deplasat ca un simplu telespectator sa intre in direct cu sinii unei vedete. Va asigur, cu toata onestitatea, ca nu obisnuiesc sa imi deschid inima oricui care ma priveste la televizor. Sint o profesionista. Nu vreau sa va plictisesc cu problemele mele personale. Ah, uitati-va, sint goala. Nu stiu ce mi-a venit deodata. Am facut acest gest din toata inima. Am simtit ca dumneavoastra va pot arata totul. Sinteti atit de calm. Uitati cum ma fisticesc. Privirea dumneavoastra ma hipnotizeaza. Va marturisesc ca as dori ca aceasta emisiune sa nu se termine niciodata. Gindul ca, in citeva minute, totul se va termina intre noi doi e insuportabil. Este mult prea dureros pentru mine, ma ucide. Fara dumneavoastra nu voi mai fi nimic. Ah, totul s-a terminat.
E de rau, incepu agentul, va spun, pentru binele dumneavoastra, marturisiti-va fapta. Nu e prima oara cind, din cauza unui telespectator, o vedeta isi pierde capul, in direct. Am mai avut de-a face cu asa ceva, sa stiti, tacerea dumneavoastra nu face decit sa va complice existenta.
Asadar, il privi judecatorul, cum va explicati ca o vedeta s-a prabusit in fata si din cauza dumneavoastra. Fara ca dumneavoastra, care o priveati, sa faceti ceva pentru a impiedica acest lucru. Impasibilitatea dumneavoastra este o crima abominabila. Executia va avea loc in direct. Acuzat, aveti ceva de spus in apararea dumneavoastra?
Iertati-ma, domnule judecator, dar imi este cu neputinta. Si inchise televizorul.

(Radu Meirosu, saptamanalul Prezent)

Lasă un răspuns

